Tilbage

HANDELSBETINGELSER

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer via AlphaGeek.dk som drives af Adlibris AB. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og AlphaGeek.dk.

Sådan handler du på AlphaGeek.dk

Når du handler hos AlphaGeek.dk skal du igennem følgende trin:

  •                 Vælg den eller de varer du ønsker at købe. Husk at vælg rigtig størrelse. Læg dine varer i indkøbskurven, gå herefter til kassen.
  •                 Indtast dine personlige oplysninger
  •                 Vælg betalingsmåde og fragt
  •                 Godkend vores forretningsbetingelser
  •                 Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend købet .

Bestilling 

Når du handler på AlphaGeek.dk indgås aftaler på dansk. Det er ikke muligt, at se tidligere ordrer ved login på websitet. Hvis du har mistet din ordrebekræftelse, kan du sende en mail til info@AlphaGeek.dk og vi sender dig en kopi.

Dokumentation og vejledning

Hvis der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen fra AlphaGeek.dk.

Leveringstidspunkt og transport

Vi sender lagervarer hverdag helt frem til 12.00 og forsendelsen sker med Post Danmark. Produkter som ikke er på lager, kan der gå op til 14 hverdage før vi kan leverer. Den aktuelle leveringstid er altid til at finde direkte på produktet - husk at vælge størrelsen for at se leveringstiden for den konkrete størrelse. Når vi skriver Dag-til-Dag levering understøtter dette at vi sørger for at forsendelserne bliver afsendt samme hverdag hvis bestillingen er placeret før kl 16 og PostDanmark som udgangspunkt leverer den efterfølgende dag. Uanset hvor meget du køber, er fragten fast. Det koster 39 kr. til levering til din arbejdsplads eller direkte hjem til din dør. Pris og betaling: I denne butik kan du bestille dine varer online. Du kan betale med Dankort, Visa/Dankort, MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron, V PAY, JCB, China UnionPay og American Express. Alle priser på web- adressen: AlphaGeek.dk - er inkl. Moms. Der tages ikke gebyr ved betaling på AlphaGeek.dk. Alle priser er dagspriser og opdateres løbende. Det er ikke muligt at forudbetale for sine køb via kontooverførsel. Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra alphageek.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. 

Fortrydelsesret:

AlphaGeek.dk yder 30 dages fortrydelsesret, gældende fra den dag du modtager dine varer. Fortrydelsesretten kan kun udnyttes, hvis varen tilbageleveres i væsentligt samme stand og mængde. Fortrydelsesretten bortfalder altså, hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt. Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen. Hvis du fortryder købet, skal varerne sendes til:

AlphaGeek 
Adlibris returer, Godsmottagning A
Adlibrisvägen 1
744 51 Morgongåva

Du kan også fortryde ved at nægte at modtage varen på posthuset eller aflevere den personligt på ovenstående adresse. HVIS du fortryder dit køb, tilbagebetales købesummen naturligvis til dig ved overførsel til din bankkonto, når vi har MODTAGET varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen. Det er derfor vigtigt, at vi får oplyst dit registreringsnummer og kontonummer. Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – Vedlæg kopi af ordrebekræftelse og kontonummer for bankkontoen, hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv. Bemærk! vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret 

Når du handler på AlphaGeek.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Der skal reklameres inden rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Varen sendes til:

AlphaGeek 
Adlibris returer, Godsmottagning A
Adlibrisvägen 1
744 51 Morgongåva

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget. Når du returnerer varen, bedes du angive hvorfor varen reklameres. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. 

Uafhentet pakke 

En uafhentet pakke sendes retur til Adlibris Aktiebolag (AlphaGeek), og der pålægges her et gebyr på 149 kroner, der dækker Adlibris Aktiebolags (AlphaGeek) udgifter til transport og administration. 

 

Sikkerhed på AlphaGeek

Følsomme oplysninger såsom kontokortnummer sendes altid krypteret (SSL) til AlphaGeek så tredjeparter ikke kan få adgang til oplysningerne. Informationen gemmes ikke på AlphaGeek, men vil kun blive videresendt til kreditkortselskabet. Overalt hvor følsomme data sendes, er overførslen krypteret, eksempelvis i din konto og ved kassen.

Analytics

Google Analytics bruges på AlphaGeek og betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv. På AlphaGeek.dk anvendes logstatistik med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter.

Dine personlige oplysninger 

PERSONDATAPOLITIK FOR ADLIBRIS-GRUPPEN

Senest revideret: [28-11-2019]


Indledning

Dette er den centrale persondatapolitik for Adlibris-gruppen og for de tjenester, der stilles til rådighed via Adlibris-gruppens hjemmesider, tjenester og applikationer (vores "Tjenester") af Adlibris AB, organisationsnummer 556261-3512, herunder vores datterselskaber og varemærker ("Adlibris", "Discshop", "Kökets Favoriter", "Odla", "Makujakauppa", "Bamba", "Roliga Prylar", "Alphageek", "Type & Tell", "Bondeco", "Yayday", "Adlibris GO", "Letto", "vi" eller "os"). De virksomheder, der indgår i Adlibris-gruppen, vises under fanen "Vores virksomheder" på Adlibrisgruppen.com og er nævnt herunder:

Adlibris AB (moderselskab) 556261-3512
Adlibris Oy 0195663-7
Adlibris AS 990 335 214
Makujakauppa Oy 2840501-8
Adlibris Kök AB 559017-7589
Bamba AB 556801-7635
Odlanu I Sverige AB 556725-9493
Discshop Svenska Näthandel AB 556604-9952
Discshop Alandia AB 1932506-7

Vi bruger de oplysninger, vi indsamler om vores kunder og brugere, til fire hovedformål:
• for at kunne drive vores virksomhed og levere (herunder forbedre og tilpasse) de tjenester og produkter, vi tilbyder,


• for at kunne stille personligt tilpassede tjenester, som er unikt tilpassede til individuelle brugere, til rådighed,


• for at kunne sende kommunikation, herunder kampagner til vores brugere, og


• for at kunne markedsføre tjenester og vise reklamer i vores egne tjenester og på vores egne hjemmesider, hvor der bruges reklamer.

Af disse grunde kombinerer vi de data, vi indsamler, for at kunne give dig en mere fleksibel, konsekvent og personligt tilpasset oplevelse.

Der kan være supplerende persondatapolitikker, der gælder for nogle af de Tjenester, vi tilbyder. Læs også disse, når du hos Adlibris-gruppens virksomheder tegner et abonnement, tilmelder dig en event, vælger at deltage i konkurrencer, downloader en app, køber et produkt eller en tjeneste eller opretter en konto. For Adlibris-gruppens virksomheder uden for Sverige gælder de betingelser, der henvises til i det pågældende land.

Alle virksomheder i Adlibris-gruppen indgår i Bonnier-koncernen. Nogle virksomheder i Bonnier-koncernen deler visse administrative systemer, yder kundesupport og foretager kvalitetssikret dataanalyse. Derfor deler vi visse personoplysninger med hinanden inden for rammerne af et koncernfælles samarbejde. Bonnier News AB administrerer og forvalter den fælles database og er dataansvarlig for den koncernfælles behandling af personoplysninger sammen med det Bonnier-selskab, hvor du er kunde, eller hvis Tjenester, du bruger. Behandlingen af personoplysninger inden for rammerne af Bonnier-koncernens samarbejde foretages i overensstemmelse med den fælles databeskyttelsespolitik, som du finder her.

Læs mere om, hvordan vi bruger personoplysninger, hvordan det påvirker din integritet, og hvordan du varetager dine rettigheder, ved at klikke på linkene til de forskellige afsnit herunder.


Indhold

Hvilke personoplysninger indsamler vi?

Sådan bruger vi personoplysninger

Derfor deler vi dine personoplysninger

Sådan får du adgang til og kontrollerer dine personoplysninger

Dine personlige rettigheder

Sikkerhed i forbindelse med dine personoplysninger

Hvor opbevarer og behandler vi personoplysninger?

Vores opbevaring af personoplysninger

Ændringer i denne persondatapolitik

Kontakt os

Ændringshistorik


Hvilke personoplysninger indsamler vi?

Vi indsamler oplysninger, for at vores Tjenester skal kunne fungere effektivt og give dig den bedst mulige oplevelse. Nogle af disse oplysninger giver du os – f.eks. når du opretter en konto i vores netbutikker eller i en applikation, administrerer din brugerkonto til en Tjeneste, køber et produkt i vores butikker, tilmelder dig en event, downloader en app og registrerer dig som bruger, tilmelder dig et nyhedsbrev eller kontakter os for at få support. Vi får nogle af oplysningerne ved at registrere, hvordan du interagerer med vores Tjenester og produkter, f.eks. ved brug af teknologier som cookies på vores hjemmesider og ved at modtage brugsdata fra software, der kører på din enhed.

Vi kan også indsamle oplysninger fra tredjeparter. Sådanne tredjepartskilder kan med tiden variere, men har tidligere omfattet:

• Datamæglere, som vi køber demografiske data fra for at supplere de oplysninger, vi indsamler.
• Sociale netværk, når du giver et Bonnier-produkt adgang til dine oplysninger i et eller flere netværk.
• Partnere, som vi samarbejder med om at tilbyde tjenester eller deltage i fælles markedsføringsaktiviteter.
• Offentligt tilgængelige kilder, f.eks. åbne myndighedsdatabaser eller andre data, der er offentligt tilgængelige.

Hvis du vælger ikke at give de oplysninger, der er nødvendige for at få adgang til et produkt, en tjeneste eller en funktion, vil du måske ikke kunne bruge det specifikke produkt eller den pågældende funktion.

De oplysninger, vi indsamler, afhænger af sammenhængen, dine valg, herunder dine privatlivsindstillinger, og de produkter og funktioner, du bruger. De data, vi indsamler, kan bl.a. være:

● Navn og kontaktoplysninger. Vi indsamler for- og efternavn, e-mailadresse, postadresse, telefonnummer, leveringsoplysninger og andre lignende kontaktoplysninger.

● Autentifikationsoplysninger. Vi indsamler adgangskode, adgangskodetip, personnummer og andre lignende sikkerhedsoplysninger, der bruges til autentifikation og kontoadgang.

● Demografiske data. Vi indsamler oplysninger om dig, f.eks. alder, køn, land og sprogindstillinger.

● Betalingsdata. Vi indsamler de oplysninger, der er nødvendige for at kunne behandle din betaling i tilfælde af køb, bl.a. betalingsmidlets nummer (f.eks. kreditkortnummer) og tilhørende sikkerhedskode.

● Købshistorik. Vi indsamler oplysninger om dine køb, beløb, købstidspunkter og de tilbud, du benytter dig af.

● Enheds- og brugsdata. Vi indsamler data om din enhed, og hvordan du og din enhed interagerer. Det kan omfatte oplysninger om operativsystem, men også IP-adresse, enheds-ID (f.eks. telefonens IMEI-nummer), nationale indstillinger og sprogindstillinger.

● Interesser og favoritter. Vi indsamler data om dine interesser og favoritter, f.eks. de yndlingsprodukter, du lægger i en indkøbskurv. Ud over det, du selv udtrykkeligt oplyser, kan dine interesser og favoritter også udledes af eller forbindes med andre oplysninger, vi indsamler.

Vi indsamler også de oplysninger, du giver os, indholdet i de meddelelser, du sender til os, f.eks. feedback, de anmeldelser, du skriver, de spørgsmål, du stiller, og de oplysninger, du giver, for at få kundesupport. Når du kontakter os, f.eks. for at kundesupport, telefonisk eller via chatsessioner med vores repræsentanter, kan samtalerne blive overvåget og registreret.
Bemærk, at hvis du ikke ønsker, at vi kontakter dig via e-mail, opbevarer vi en kopi af denne e-mailadresse i vores spærreliste for at sikre, at du ikke modtager uønskede e-mail.


Sådan bruger vi personoplysninger

Vi bruger de oplysninger, vi indsamler om vores kunder og brugere, til fire hovedformål:

• for at kunne drive vores virksomhed og levere (herunder forbedre og tilpasse) de tjenester og produkter, vi tilbyder

• for at kunne levere personligt tilpassede tjenester, som er unikt tilpasset individuelle brugere

• for at kunne sende kommunikation, herunder kampagner til vores brugere, og

• for at kunne markedsføre tjenester og vise reklamer i vores egne tjenester og på vores egne hjemmesider, hvor der bruges reklamer.

Af disse grunde kombinerer vi de data, vi indsamler, for at kunne give dig en mere fleksibel, konsekvent og personligt tilpasset oplevelse.

Levere og forbedre vores produkter og tjenester. Vi bruger oplysninger for at kunne levere og forbedre de produkter, vi tilbyder, og træffe de nødvendige forretningsmæssige foranstaltninger. Dette omfatter håndtering af produkter, vedligeholdelse og forbedring af produkternes ydeevne, udvikling af nye funktioner, forskning og kundesupport. Eksempler på sådan brug er bl.a.:

• Levering af produkter og tjenester. Vi bruger oplysninger for at kunne gennemføre dine køb hos os og levere vores produkter til dig.

• Kundesupport. Vi bruger oplysninger for at kunne yde support.

• Forbedring af hjemmeside. Vi bruger data for at kunne forbedre oplevelsen på hjemmesiden m.m. Vi bruger f.eks. brugeradfærd, søgninger og klik på vores hjemmesider for at kunne forbedre søgeresultaters relevans, og vi bruger brugsdata for at kunne afgøre, hvilke nye funktioner der skal prioriteres, indholdet på hjemmesider og placeringen af relevant indhold til dig på vores hjemmesider.

• Sikkerhed. Vi bruger oplysninger for bl.a. at kunne beskytte vores kunders sikkerhed, opdage og forhindre bedrageri, løse tvister og opfylde vores aftaler.

• Forretningsvirksomhed/Business Intelligence. Adlibris-gruppen bruger oplysninger for at kunne gennemføre aggregerede analyser og udvikle Business Intelligence med støtte fra vores koncernfælles analysefunktion i Bonnier AB, som gør det muligt for os at drive og beskytte vores forretning og træffe velbegrundede beslutninger. Vi opbevarer f.eks. de oplysninger, vi indsamler, når en bruger ikke er logget ind (autentificeret), adskilt fra kundespecifikke kontooplysninger, der identificerer dig, som f.eks. dit navn, din e-mailadresse eller dit telefonnummer. Vi bruger primært anonyme data, der ikke består af personoplysninger, i forbindelse med analyse af kundeindsigt, produktudvikling, personalisering, tendenser, statistik og lignende formål. Bonnier AB-koncernen har centralt koordineret og kvalitetssikret analysekapacitet, der sikrer en korrekt og sikker håndtering af vores kunders personoplysninger til tilladte formål. Dette beskrives nærmere i denne politik og i Bonnier AB's fælles persondatapolitik for analyse, som du kan finde på https://www.bonnier.se/kunddata

 

Personligt tilpassede tjenester

Kommunikation. Vi bruger data for at kunne kommunikere med dig. Vi kan f.eks. kontakte dig via e-mail, telefon eller på andre måder for at minde dig om varer i din indkøbskurv, holde dig opdateret om en supportsag eller fortælle om et tilbud, der kan interessere dig. Læs mere om, hvordan du administrerer dine kontaktoplysninger, e-mailabonnementer og kampagnemeddelelser, i afsnittet Sådan får du adgang til og kontrollerer dine personoplysninger i denne persondatapolitik.

Markedsføring og reklame. Vi bruger de data, du giver os, når du opretter en brugerkonto, og de data, vi indsamler, når du foretager køb og bruger vores Tjenester og hjemmesider for at kunne give dig relevant markedsføring og vise reklamer, som kan interessere dig, når du besøger vores hjemmesider og abonnerer på vores nyhedsbreve. Disse oplysninger analyseres og grupperes, og det giver os mulighed for at målrette interessebaserede nyhedsbreve osv. Når du besøger vores hjemmesider, vil nogle af de cookies, vi placerer på din computer, være annonceringscookies (såkaldte tredjepartscookies), så vi kan finde ud af, hvilke typer sider eller produkter du er interesseret i. Vi kan derefter ud fra dine interesser vise anbefalinger om produkter eller annoncer på vores eller andres hjemmesider. Hvis du f.eks. har vist en særlig interesse for garn, kan du modtage interessebaseret reklame for garn og tilhørende tjenester og produkter.

Vi kan også dele anonyme adfærdsdata om vores brugere med vores annoncører og partnere, herunder virksomheder, der sponsorerer indhold, som er mærket med "Sponsoreret af", "Betalt indhold/Betalt af" eller "Indhold fra annoncører/Fra vores annoncører". Anonyme data er oplysninger, der ikke kan henføres til en person, og hvor vi har fjernet alle referencer og forbindelser til vores brugere. Det betyder, at når du besøger andre hjemmesider, kan du få vist reklamer baseret på din adfærd på vores hjemmesider.

Adfærdsstyret retargeting er en anden form for interessebaseret reklame, der giver os mulighed for at vise dig reklamer baseret på din klikadfærd på vores hjemmeside.

 

Derfor deler vi dine personoplysninger

Det kan sommetider være nødvendigt for os at dele dine oplysninger med andre virksomheder i vores koncern eller med virksomheder, der udfører tjenester på vores vegne, så vi kan levere de tjenester og produkter, du har bestilt, til dig.

I de tilfælde, hvor vi deler oplysninger om dig med andre, har vi sørget for, at disse virksomheder overholder vores krav om databeskyttelse, og de må ikke bruge de personoplysninger, de modtager, til andre formål.

Vi deler f.eks. dine personoplysninger, hvis det er nødvendigt for at kunne gennemføre en transaktion. Vi deler f.eks. de betalingsoplysninger, du giver i forbindelse med et køb, med banker og andre institutioner, der behandler betalingstransaktioner eller leverer andre finansielle tjenester, samt for at forhindre bedrageri og reducere kreditkortrisici.

Vi deler også oplysninger med de virksomheder, vi benytter til at yde kundesupport, eller som hjælper os med at beskytte og sikre vores systemer og tjenester, og som har brug for adgang til personoplysninger for at kunne levere disse tjenester. Vi kan også videregive personoplysninger i forbindelse med en fælles forretning, f.eks. en fusion eller salg af aktiver.

Endelig kan vi være nødt til at videregive eller opbevare dine oplysninger, når vi anser det for nødvendigt for at kunne:

  1. overholde loven eller en retslig proces og videregive oplysninger til politiet og andre kompetente myndigheder,
  2. beskytte vores kunder, f.eks. for at forhindre spam eller forsøg på bedrageri eller for at forhindre dødsfald eller alvorlig personskade,
  3. håndtere og opretholde sikkerheden i vores produkter, herunder forhindre eller stoppe et angreb på vores systemer eller netværk,
  4. beskytte rettigheder eller ejendom, som tilhører Bonnier, herunder håndhæve betingelserne for din brug af tjenesterne, men hvis vi får oplysninger om, at nogen bruger vores tjenester til at handle med stjålet intellektuel eller fysisk ejendom, der tilhører Bonnier, vil vi ikke selv undersøge en kundes private indhold, men kan i stedet overdrage sagen til politiet.

Bemærk, at nogle af vores hjemmesider kan indeholde links til produkter fra tredjeparter, hvis persondatapolitik adskiller sig fra Bonnier-koncernens. Hvis du giver personoplysninger i forbindelse med et af disse produkter, behandles dine oplysninger i overensstemmelse med tredjepartens persondatapolitik.

 

Sådan får du adgang til og kontrollerer dine personoplysninger

Hvis du logger ind på din konto, kan du ændre din adgangskode og e-mailadresse. Se kontaktoplysningerne nederst i denne politik, hvis du vil anmode om at se alle dine personoplysninger hos Adlibris-gruppen eller lukke din konto hos en af Adlibris-gruppens virksomheder.

Dine kommunikationsindstillinger

Du kan vælge, om du vil modtage kampagnemeddelelser. Hvis du modtager reklamemeddelelser via e-mail eller sms fra os og ønsker at fravælge det, kan du gøre det ved at følge vejledningen i meddelelsen.

Dine reklameindstillinger

I det omfang de oplysninger, der bruges til interessebaserede reklamer, også bruges til andre nødvendige formål (bl.a. levering af vores produkter, analyser og forebyggelse af bedrageri), vil indsamlingen af sådanne oplysninger ikke ophøre, selv om du fravælger interessebaserede reklamer.

Vi henviser til youronlinechoices.com, hvis du vil fravælge interessebaserede reklamer i forbindelse med håndtering af cookies.

Browserbaseret kontrol

• Cookiekontrol. Den relevante browserbaserede cookiekontrol beskrives i vores cookiepolitik. https://www.adlibris.com/se/kundtjanst/security
• Sporingsbeskyttelse. Nogle browsere har en funktion, der kaldes sporingsbeskyttelse, som blokerer tredjepartsindhold, herunder cookies fra alle de hjemmesider, du føjer til sporingsbeskyttelsens liste. Ved at begrænse kommunikation med disse hjemmesider begrænser browseren de oplysninger, som disse tredjepartssider kan indsamle om dig.

Dine personlige rettigheder

Adlibris-gruppen overholder gældende databeskyttelseslovgivning i EU, som giver dig følgende rettigheder, hvor det er relevant:
• Hvis behandlingen af personoplysninger er baseret på dit samtykke, har du til enhver tid ret til at trække dit samtykke tilbage til fremtidig behandling af personoplysninger.
• Du har ret til uden omkostninger at anmode om registerindsigt (som defineret i lovgivningen), adgang til en kopi af dine personoplysninger, berigtigelse af dine personoplysninger og under visse omstændigheder sletning af dine personoplysninger.
• Du har ret til at modsætte dig behandling af dine personoplysninger.
• Du har ret til at anmode om, at vi overfører dine personoplysninger til en anden organisation, der har ansvaret for behandling af dine personoplysninger (dataansvarlig) i de tilfælde, hvor vores ret til at behandle dine personoplysninger er baseret på dit samtykke eller opfyldelse af en aftale med dig.
• Du har ret til at klage til en databeskyttelsesmyndighed. I Danmark er det Datatilsynet, og i Sverige er det Datainspektionen, der overvåger, at vi som virksomhed overholder lovgivningen.

Når vi behandler dine personoplysninger, gør vi det efter behov for at kunne drive vores virksomhed, opfylde vores kontraktmæssige og juridiske forpligtelser, beskytte vores systemer og kunder eller opfylde andre legitime interesser som beskrevet i afsnittene "SÅDAN BRUGER VI PERSONOPLYSNINGER" og "DERFOR DELER VI DINE PERSONOPLYSNINGER" ovenfor, eller – hvor det er påkrævet – med dit samtykke. Når vi overfører personoplysninger fra EU og/eller EØS, gør vi det på grundlag af en række juridiske mekanismer, der er beskrevet i afsnittet "HVOR OPBEVARER OG BEHANDLER VI PERSONOPLYSNINGER?" nedenfor.

Sikkerhed i forbindelse med dine personoplysninger

Vi bruger en række sikkerhedsteknologier og -metoder til at beskytte dine personoplysninger mod uønsket adgang, brug og videregivelse. De personoplysninger, du giver os, opbevares f.eks. i computersystemer, hvortil adgangen er begrænset, og som er placeret i beskyttede lokaler.
 

Hvor opbevarer og behandler vi personoplysninger?

De personoplysninger, vi indsamler, opbevares og behandles primært i den region, hvor du bor, i Sverige, eller i andre lande, hvor vi, Adlibris-gruppen og Bonnier AB, vores partnere, datterselskaber eller leverandører driver virksomhed. Opbevaringsstederne vælges med henblik på, at de skal fungere effektivt, forbedre ydeevnen og skabe redundans for at beskytte data, hvis der opstår strømafbrydelser eller andre problemer. Vi træffer foranstaltninger, der sikrer, at de oplysninger, vi indsamler i henhold til denne persondatapolitik, behandles i overensstemmelse med bestemmelserne i denne politik og i overensstemmelse med gældende lovgivning de steder, hvor oplysningerne opbevares.

Hvis vi overfører dine personoplysninger til tredjelande, dvs. lande uden for EU/EØS, indgår vi aftaler og træffer andre foranstaltninger i overensstemmelse med gældende lovkrav.

Vores opbevaring af personoplysninger

Vi opbevarer personoplysninger, så længe det er nødvendigt for at levere produkterne og tjenesterne, for at gennemføre de transaktioner, som du har anmodet om og godkendt, eller til andre nødvendige formål som f.eks. at overholde vores juridiske forpligtelser, løse tvister og opfylde vores aftaler. Da disse behov kan variere for forskellige typer data og for forskellige typer produkter, tjenester og sammenhænge, kan de faktiske opbevaringsperioder variere. De kriterier, der afgør, hvor længe vi opbevarer data, kan f.eks. være:
Hvor længe har vi brug for personoplysningerne for at kunne levere produkterne og tjenesterne?
Det omfatter bl.a. vedligeholdelse og forbedring af eksisterende produkters og tjenesters ydeevne, beskyttelse af vores systemer og administration af de nødvendige forretnings- og regnskabsoplysninger. Dette er den generelle regel, der ligger til grund for beregning af de fleste opbevaringsperioder.

Har vi fastsat og informeret om en specifik opbevaringsperiode for en bestemt type data?
• Når det gælder f.eks. oplysninger om onlineadfærd, anonymiserer vi disse oplysninger ved at fjerne hele IP-adressen ved indsamling af oplysningerne, og cookie-ID og andre identifikatorer fjernes efter det tidsrum, der er angivet i den aktuelle cookiepolitik.

Har brugerne godkendt en længere opbevaringsperiode?

I så fald opbevarer vi oplysningerne i overensstemmelse med din tilladelse.

Har Adlibris-gruppen juridisk, kontraktmæssigt eller på anden måde forpligtet sig til at opbevare oplysningerne?
Der kan f.eks. være tale om lovbestemte krav om opbevaring af oplysninger i visse jurisdiktioner, myndighedsafgørelser om at opbevare oplysninger, der har betydning for undersøgelser, eller oplysninger, som skal opbevares med henblik på at løse en tvist.
Dine personoplysninger slettes eller anonymiseres, når de ikke længere er relevante for de formål, de blev indsamlet til. Vi bruger primært anonyme data, der ikke består af personoplysninger, når vi analyserer kundeindsigt, tendenser osv., i overensstemmelse med det, der er anført i afsnittet Sådan bruger vi personoplysninger.

Ændringer i denne persondatapolitik

Vi opdaterer vores persondatapolitik, når det er nødvendigt for at afspejle kundefeedback og de ændringer, vi foretager. Når en politik opdateres, ændres datoen for seneste opdatering øverst i politikken, og ændringerne beskrives nederst på siden under "ÆNDRINGSHISTORIK", hvorefter ændringerne træder i kraft.

Hvis der sker store ændringer i politikken eller med hensyn til, hvordan vi i Adlibris-gruppen bruger dine personoplysninger, bliver du, når det er påkrævet ved lov, underrettet via information på hjemmesiden eller via e-mail, før ændringerne træder i kraft. Læs gerne denne persondatapolitik af og til for at holde dig informeret om, hvordan vi i Adlibris-gruppen beskytter dine personoplysninger og dit privatliv.

Kontakt os

Hvis du har spørgsmål om, hvordan dine personoplysninger behandles, vil klage eller har spørgsmål om vores databeskyttelse, kan du kontakte os ved at bruge følgende kontaktoplysninger.

 

Adlibris AB 556261-3512

Postadresse: Adlibris AB, Dataansvarlig, Sveavägen 56, 105 44 STOCKHOLM, SVERIGE

E-mailadresse: gdpr@adlibris.com

 

Adlibris Oy 0195663-7

Postadresse: Adlibris AB, Dataansvarlig, Sveavägen 56, 105 44 STOCKHOLM, SVERIGE

E-mailadresse: gdpr@adlibris.com

 

Adlibris AS 990 335 214

Postadresse: Adlibris AB, Dataansvarlig, Sveavägen 56, 105 44 STOCKHOLM, SVERIGE

E-mailadresse: gdpr@adlibris.com

 

Makujakauppa Oy 2840501-8

Postadresse: Adlibris AB, Dataansvarlig, Sveavägen 56, 105 44 STOCKHOLM, SVERIGE

E-mailadresse: gdpr@adlibris.com

 

Adlibris Kök AB 559017-7589

Postadresse: Adlibris AB, Dataansvarlig, Sveavägen 56, 105 44 STOCKHOLM, SVERIGE

E-mailadresse: gdpr@adlibris.com

 

Bamba AB 556801-7635

Postadresse: Adlibris AB, Dataansvarlig, Sveavägen 56, 105 44 STOCKHOLM, SVERIGE

E-mailadresse: gdpr@adlibris.com

 

Odlanu I Sverige AB 556725-9493

Postadresse: Adlibris AB, Dataansvarlig, Sveavägen 56, 105 44 STOCKHOLM, SVERIGE

E-mailadresse: gdpr@adlibris.com

 

Discshop Svenska Näthandel AB 556604-9952

Postadresse: Adlibris AB, Dataansvarlig, Sveavägen 56, 105 44 STOCKHOLM, SVERIGE

E-mailadresse: gdpr@adlibris.com

 

Discshop Alandia AB 1932506-7

Postadresse: Adlibris AB, Dataansvarlig, Sveavägen 56, 105 44 STOCKHOLM, SVERIGE

E-mailadresse: gdpr@adlibris.com

Medmindre andet er oplyst, er det aktuelle datterselskab i Adlibris-gruppen dataansvarlig for de personoplysninger, der indsamles via de produkter og tjenester, der er omfattet af denne persondatapolitik. De varemærker, der indgår i Adlibris-gruppen, vises under fanen "Vores virksomheder" på adlibrisgruppen.com.


Ændringshistorik

Maj 2018: Præciseringer i anledning af, at den nye persondataforordning (General Data Protection Regulation, "GDPR") træder i kraft den 25. maj 2018. [Den opdaterede persondatapolitik træder automatisk i kraft og gælder for alle eksisterende kunder og besøgende pr. 25. maj 2018. Din fortsatte brug af vores Tjenester vil fra denne dag være underlagt den nye persondatapolitik.] Politikken er også omarbejdet, så den er mere kortfattet, klar, tydelig og nemmere at læse og forstå.

Oktober 2019: Ændring af politikken i anledning af, at administrationen af Bonnier-selskabernes koncernfælles kundedatabase er blevet overtaget af Bonnier News AB. Tidligere blev kundedatabasen administreret af Bonnier AB. I forbindelse med behandling af personoplysninger inden for rammerne af Bonnier-selskabernes samarbejde er Bonnier News AB dataansvarlig sammen med den Bonnier-virksomhed, som du er kunde hos, eller hvis tjenester du bruger.

November 2019: Gennemgang af hele politikken med henblik på præcisering af udformning m.m.

[Tilbage til indledningen] [Tilbage til indholdsfortegnelsen]